Belastingen & Aangiften
Belastingen & Aangiften
Het indienen van belastingaangiften is best een tijdrovende klus. Daarom bieden wij onze hulp aan bedrijven, zzp’ers en particulieren. Als register belastingadviseurs zijn we ruim ervaren met belastingaangiften en toeslagen. Bovendien kennen we alle fiscale aftrekposten waar jij mogelijk recht op hebt.
Ondersteuning bij belastingzaken
Ondersteuning bij belastingzaken
Waar heb jij hulp bij nodig? Onze aanpak is breed en per klant verschillend. We verzorgen de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers en particulieren, maar verwerken ook de administratie per maand, kwartaal en jaar zodat je goede inzichten krijgt. Bovendien regelen we verschillende aangiften: naast loon-, btw- en vennootschapsbelasting ook erf- en schenkbelasting. We helpen bij het invullen van formulieren, voorlopige teruggaven en vragen uitstel voor je aan als dat nodig is. En we doen nog meer. We zijn een sparringpartner die regelmatig contact opneemt en informatie met je deelt. Zoals tips voor het optimaliseren van je fiscale situatie. Benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt? Deze huisartsenpraktijk uit Heinkenszand vertelt erover. Neem contact op voor een eerste kennismaking!
Dát is register belastingadviseur Beeke van Belzen
Dát is register belastingadviseur Beeke van Belzen
Klantverhalen
Klantverhalen
Alles gaat nu met een druk op de knop, dankzij de doorgevoerde digitalisering. Hierdoor is declareren niet meer ingewikkeld.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
- Kleineondernemersregeling (KOR): Dit biedt vrijstelling van btw voor ondernemers met een omzet onder een bepaalde drempel, wat de administratieve lasten kan verminderen.
- Zelfstandigenaftrek: Zelfstandige ondernemers kunnen onder bepaalde voorwaarden een deel van hun winst aftrekken, wat hun belastingdruk verlaagt.
- Startersaftrek: Voor ondernemers die in de eerste jaren van hun bedrijf winst maken, is er een extra aftrek mogelijk bovenop de zelfstandigenaftrek.
- Investeringaftrek: Bij investeringen in bedrijfsmiddelen kunnen ondernemers profiteren van verschillende aftrekken, zoals de willekeurige afschrijving en de investeringsaftrek.
- Registratie: Zodra je begint met ondernemen en btw in rekening brengt, moet je je registreren bij de Belastingdienst. Je krijgt dan een btw-nummer.
- Btw-tarieven: Zorg dat je op de hoogte bent van de verschillende btw-tarieven (21%, 9%, en 0%) en welke tarieven voor jouw producten of diensten gelden.
- Facturering: Bij elke verkoop moet je een factuur opstellen waarop de btw duidelijk vermeld staat. Vergeet niet jouw unieke btw-nummer op de factuur te zetten.
- Btw-aangifte: Je moet periodiek (meestal elk kwartaal of jaarlijks) btw-aangifte doen. Dit betekent dat je de btw die je hebt ontvangen van klanten (output-btw) en de btw die je hebt betaald aan leveranciers (input-btw) moet bijhouden.
- Betaling en teruggaaf: Als je meer btw hebt ontvangen dan je hebt betaald, moet je het verschil afdragen aan de Belastingdienst. Als je meer btw hebt betaald dan ontvangen, kun je dit terugvragen.
- Houd je administratie bij: Zorg ervoor dat je alle facturen, bonnen en relevante documenten goed archiveert. Digitale tools kunnen hierbij helpen.
- Gebruik boekhoudsoftware: Overweeg om boekhoudsoftware te gebruiken die speciaal is ontworpen voor ondernemers. Dit maakt het bijhouden van je administratie eenvoudiger en helpt bij het genereren van rapporten.
- Controleer je facturen: Zorg ervoor dat je facturen compleet en correct zijn. Dit voorkomt problemen bij de aangifte en met klanten.
- Vraag om hulp: Als je twijfels hebt, schakel dan een boekhouder of financieel adviseur in. Zij kunnen je helpen bij het opzetten van je administratie en zorgen dat je aan alle verplichtingen voldoet.